Sunday 19 June 2011

Apa Yang Kucari.......

Termenung ku sendiri...
Di hamparan kasih Ilahi...
Meratap sepi kedamaian di hati...
Mendamba kasihMu abadi....

Seringkali tertanya-tanya
Seringkali menduga...
Apakah salahku....Apakah silapku...
Apakah kesalahan dulu menjadi titik tolak hidupku kini....

Aku bukan mencari seorang Adam yang tampan...
Aku juga bukan mencari seorang Adam yang berharta....
Cukup sekadar Adam yang mampu menghargai erti kasih sayang....
Adam yang mampu menjadi imam buatku serta keluarga...
Adam yang mampu menerima diriku seadanya...
Adam yang mampu menjaga dan menemaniku hingga ke akhir nyawa.....

Ya Allah Ya Tuhanku....
Mengapakah begitu sukar untukku temui pendamping hidupku?
Mengapakah sukar untukku temui hambaMu yang menyayangi dan mencintaiku keranaMu?
Mengapakah sukar untukku temui jodoh yang terbaik buat diriku?

Aku bukan mengeluh...aku juga bukan berputus asa....Ya Allah
Ku kan sentiasa titipkan secebis doa setiap kali sujudku padaMu Ya Allah
Ku kan sentiasa memohon yang terbaik untukku...
Hanya padaMu aku bermohon...

Akan tetapi...
Andainya tidak ku temui jodohku dialam nyata...
Andainya tidak ku temui Adamku sehingga ke hujung nafasku....
Aku REDHA....Ya Allah....
Andai ini takdir buatku....
Andai ini pengakhiran buatku....
Kerna ku tahu....
Setiap perancangan Mu adalah lebih baik buatku....
Ku jua pasti akan ku temui pendamping yang terbaik buatku...di taman syugaMu nanti...
InsyaAllah....Amin Ya Rabbal Alamin.........

"Jika namamu yg ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku,
nescaya rasa cinta itu akan ALLAH tanamkan dlm diri kita ..
Tugas pertamaku bukan mencari dirimu tetapi mensolehahkan diriku..
Sukar untuk mencari soleh dirimu andai solehahku tidak setanding dgn kesolehan mu..
Janji ALLAH pastiku pegang dlm misi mencari diri 'Lelaki yg baik untuk wanita yg baik "

No comments:

Post a Comment